Την Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου, σε συνάντηση που είχε με τους/τις Σ.Ε.Ε. ο Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ κ. Κόπτσης απαίτησε ευθέως: «κείμενα που δεν είναι εξατομικευμένα να γράψετε ότι θεωρούνται μη γενόμενα». Ταυτόχρονα, εξήγγειλε μία εβδομάδα ακόμα παράταση ώστε να συμμορφωθούν οι Σ.Ε.Ε. σε αυτήν την παράνομη και κατάπτυστη απόφαση! Επίσης σε μια προσπάθεια να πιέσει ακόμα περισσότερο, «άνοιξε» και πάλι στις 14/3 την πλατφόρμα του ΙΕΠ δίνοντας την «δυνατότητα» στα σχολεία να μπορούν να αλλάξουν τα σχέδια δράσης που ανάρτησαν.
Συντονίστριες και Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου (Σ.Ε.Ε.) των σχολείων μας, κάτω από την πιθανή αφόρητη πίεση και τις πιθανές απειλές του Γ.Γ. του Υπουργείου, ανάρτησαν τα «σχόλια-προτάσεις» τους κάτω από τα κείμενα που είχαν αποφασίσει οι Σύλλογοι Διδασκόντων, προτάσεις που, ορισμένες από αυτές, πλήττουν ευθέως τον ενιαίο χαρακτήρα απάντησης στην αξιολόγηση. Στην τηλεσυνάντηση που οργάνωσε το νέο Δ.Σ. του Συλλόγου μας στις 9/1/2022 και διεξήχθη σε καλό κλίμα, οι Σ.Ε.Ε. του 3ου ΠΕΚΕΣ είχαν δηλώσει ότι «δεν έχουν παρέμβει μέχρι στιγμής σε καμία απόφαση Συλλόγου Διδασκόντων που έχει πάρει απόφαση για τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ» και ότι «θα είναι στο πλευρό των συλλόγων διδασκόντων και του συνόλου της σχολικής κοινότητας, εξαντλώντας όλες τις παραγωγικές δυνατότητες της νομοθεσίας». Προφανώς, η έμφαση από την πλευρά τους αφορούσε στη φράση «μέχρι στιγμής». Συγκεκριμένα, πίσω από διατυπώσεις του τύπου «καλό θα ήταν», «προτείνουμε» και «θεωρούμε ότι χρειάζεται» βρίσκεται η σαφής πρόταση για διαφοροποίηση της υλοποίησης ανά σχολική μονάδα των ενιαίων κειμένων, επομένως, ο κατακερματισμός και η κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, δηλαδή η προώθηση της αξιολόγησης.
Από την πλευρά μας είμαστε σαφείς και ξεκάθαροι: Δεν κάνουμε ούτε βήμα πίσω στον δρόμο που έχουμε χαράξει, δεν αλλάζουμε ούτε ένα κόμμα, ακολουθούμε αταλάντευτα τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ. Επιπλέον, επισημαίνουμε ότι καμία δεσμευτική αρμοδιότητα δεν έχουν οι παρατηρήσεις των Σ.Ε.Ε., αφού ακόμα και η Υ.Α. 6603/ΓΔ4/20-1-2021 «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων» προβλέπει στο άρθρο 2 ότι «Εάν ο Σύλλογος κρίνει απαραίτητο, προβαίνει σε εκ νέου προγραμματισμό, ανασχεδιασμό -ή σε τυχόν αναγκαίες διορθωτικές κινήσεις, αξιοποιώντας και τις παρατηρήσεις ή προτάσεις του Συντονιστή-Εκπαιδευτικού- Έργου Παιδαγωγικής Ευθύνης» και στο άρθρο 4 ότι «Ο Σ.Ε.Ε. Παιδαγωγικής Ευθύνης διατυπώνει παρατηρήσεις και προτάσεις επί του σχεδιασμού των Δράσεων στην ψηφιακή εφαρμογή του Ι.Ε.Π. Το σχολείο έχει τη δυνατότητα να τροποποιήσει το σχεδιασμό του με βάση την ανατροφοδότηση αυτή». Επομένως, επαναλαμβάνουμε, καμία δεσμευτική αξία δεν έχουν οι προτάσεις των Σ.Ε.Ε. και κανέναν απολύτως λόγο δεν έχουμε να τις λάβουμε υπόψη.
Είναι όμως φανερό, ότι η προσπάθεια διαφοροποίησης ανά σχολική μονάδα στόχο έχει να συγκαλύψει τις ευθύνες της Πολιτείας για την υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου και να τις μετακυλήσει στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, αδιαφορώντας για την ομόθυμη στάση του εκπαιδευτικού κινήματος, για τη μαζική συμμετοχή χιλιάδων εκπαιδευτικών σε υψηλότατου επιπέδου εκδηλώσεις της ΔΟΕ με πανεπιστημιακούς, όπου αποκαλύπτονται και καταδεικνύονται τεκμηριωμένα οι αντιεκπαιδευτικές πολιτικές και τα αποτελέσματά τους.
Το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση βρίσκονται μπροστά σε αδιέξοδο απέναντι στη συλλογική και μαζική αντίσταση, τη συσπείρωση γύρω από τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ. Αυτόν τον δρόμο πρέπει να συνεχίσουμε, τον δρόμο που ανοίξαμε από την περσινή σχολική χρονιά με την καθολική συμμετοχή στην απεργία-αποχή, τη μαζική συμμετοχή στην απεργία του Οκτώβρη και τα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια, την αγωνιστική στάση μέσα στους Συλλόγους Διδασκόντων.
· Καλούμε όλους/ες τους/τις συναδέλφους να αγνοήσουν πλήρως τις υποδείξεις των Σ.Ε.Ε. και να υπερασπιστούν αταλάντευτα τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ. Να συμμετέχουν μαζικά στις διαδικτυακές εκδηλώσεις που πραγματοποιεί η ΔΟΕ στο πλαίσιο των ενιαίων κειμένων.
· Καλούμε όσους Συλλόγους Διδασκόντων δεν έχουν αναρτήσει τα ενιαία κείμενα ως ακριβώς έχουν, να το κάνουν τώρα εκμεταλλευόμενοι την ευκαιρία που δίνεται με το άνοιγμα της Πλατφόρμας του ΙΕΠ μέχρι 31/3, έτσι ώστε αυτό να γίνει μπούμερανγκ στις προθέσεις του ΥΠΑΙΘ και να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο η μαζική μας αντίσταση στην αντιεκπαιδευτική και καταστροφική πολιτική της κυβέρνησης.
Συνεχίζουμε αταλάντευτα
τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση
Ούτε βήμα πίσω!
Συναδερφικά και με εκτίμηση,
Το Δ.Σ. του ΣΕΠΕ Πιερίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου